Telia

Föreningen har tecknat ett avtal med Telia för leverans av tv, bredband samt bredbandstelefoni. För mer information eller hjälp kan du besöka deras webbplatser eller kontakta supporten. Du kan också logga in via www.telia.se/minasidor där du kan se och ändra ditt abonnemang.

För beställning eller prisuppgift ring 020-755 766 alt 020-400 800. Du kan även ringa direkt till Teliabutiken på Backaplan på 010-457 17 00 eller så går du själv in och aktiverar dina tjänster via www.telia.se/aktivera. OBS! För att få bredbandet att fungera MÅSTE du aktivera det (se ovan).

Behöver du hjälp från supporten? Ring 020-240 250.

Tv

I föreningens avtal ingår kanalpaket Lagom. Vill du utöka antalet kanaler, så kontaktar du Telias kundtjänst eller besöker en av deras butiker. 

Telefoni

För att få tillgång till telefoni via bredbandsuttaget behöver du ett telefonnummer. Antingen så har du flyttat med dig ditt gamla telefonnummer eller så beställer du ett nytt hos Telia. Beställning av nytt telefonnummer eller flyttning av ett befintligt kan du göra via Telias kundtjänst eller via någon av deras butiker.

Bredband och internet

När det är dags att börja använda internet ska det bara vara att plugga in allt i den ordning som beskrivs på nästa sida. Detta under förutsättning att du innan inflytt har fyllt i din registreringsblankett och skickat in till Telia. Om du mot all förmodan inte varit i kontakt med Telia och registrerat dig behöver du ta kontakt med Teliabutik på Backaplan på 010-457 17 00 så hjälper de dig vidare med registreringen.

Wi-Fi samtal via mobilen

På grund av att huset har väldigt energieffektiva fönster skärmas en del av mobiltäckningen av inne i lägenheten, främst i rummen mot gården. För att ändå få mobiltäckning kan man aktivera så kallat Wi-Fi-samtal (fungerar för de flesta operatörer) i sin mobiltelefon för att telefonen vid dålig täckning ska koppla över till lägenhetens Wi-Fi istället. Hur man gör kan man läsa på respektive operatörs hemsida.