Om föreningen

Mitt i Brämargården finns Brf Qvillestaden, inklämt mellan Ramberget, Kvilletorget och Kvillepiren med ett central läge ett stenkast från Göteborgs centrum.

Vi är en ung förening som bildades 2018 då bygget av de 92  lägenheterna stod klara för inflyttning.  Vi har en modern arkitektur som samspelar med äldre landshövdingehus. Det är ett av Göteborgs mest klassiska arbetarkvarter och befinner sig mitt i en spännande utvecklingsfas som gör den extra attraktiv. Den possitiva utvecklingen i området har lockat till sig flera nya butiker och restauranger de senaste åren. I Brämaregården, Kvillestaden och övriga kvarter runtomkring möts mat, musik och människor från världens alla hörn i en spännande mix. Denna mångkulturella atmosfär skapar kontraster och möten som är svåra att hitta någon annanstans. Italiensk pizza, asiatisk livs, thaimassage, japansk sushi, sydamerikansk husmanskost, och fisk från västkusten.... Hela världen i miniatyr. Dessutom finns underbara Keillers Park i närheten, en grön oas för avkoppling och utflykter med familj, vänner eller goda grannar.

Det finns finns 92 lägenheter, varav 3 så kallade "bokaler", det vill säga lokal för verksamhet och boende i ett.

48 st 1,5 ROK

21 st 2 ROK