Mäklarinformation

ALLMÄNT

Föreningens namn är Brf Qvillestaden i Göteborg organisationsnummer 769631-0155

Husen uppfördes mellan år 2016-2018 och är Svanenmärkta (kriteriegeneration 3). I föreningen finns två hus med 6 respektive 5 våningar med garage i markplan.

Antal lägenheter inom föreningen är 92.

Ekonomisk och administrativ förvaltare är Nabo.

Medlemmar ska teckna en egen hemförsäkring för sin lägenhet.

Bostadsrättstillägg behöver ej tecknas då det ingår i fastighetsförsäkringen.

PÅGÅENDE OCH KOMMANDE RENOVERINGAR/OMBYGGNATIONER

Inga större arbeten planeras eller har utförts under 2023.

KABEL-TV, BREDBAND OCH IP-TELEFONI

Kabel-TV via Telia, grundutbud (8 valbara favoriter), Bredband 250/250 Mbit/s via Telia samt fast IP telefoni ingår månadsavgiften.

GEMENSAMMA UTRYMMEN

Inom föreningen finns två miljörum för hanteringa av vanlig hushållsutfall.

Cykelrum och barnvagnsrum finns.

PARKERING

Det finns 42 parkeringsplatser och 3 MC-parkeringsplatser, 37 av dessa platser är belägna i fastighetens garage varav 22 har möjlighet till elladdning och 5 platser finns i anslutning till fastiheten vid ingången från Madängsgatan. Parkeringsplatser för besökande finns ej.

Pris för parkering under 2023 är för bil i garage 1040 kr, utomhus 714kr samt 400 kr för MC. Elladdning debiteras utifrån förbrukning.

För mer information gällande parkeringssituation, kontakta vår ekonomiska förvaltare Nabo.

AVGIFT

Avgiftshöjning från och med årsskiftet 2023/2024 med 23% samt 20% för kapital delen (andelstal 2).

El, kall- och varmvatten debiteras efter individuell förbrukning.

Nytt el-avtalet från och med november 2023.

ÖVERLÅTELSEAVTAL

Styrelsen har en månad på sig för att godkänna ett överlåtelseavtal. Vi försöker alltid att behandla överlåtelserna så snabbt som möjligt.

Vårt önskemål är att berörd fastighetsmäklare tar telefonkontakt med oss innan man skriver ett kontrakt med kort tillträdesdag.

Ange tydligt på överlåtelseavtalet vilken lägenhet det gäller och om det är flera personer som skall bo i lägenheten.

Ange även telefonnummer till de blivande bostadsrättshavarna så våra fastighetsskötare har möjlighet att ta kontakt med dem om så skulle behövas.

VISNINGAR

Vid visningar måste ni ta kontakt med styrelsen via mail senast fem dagar före visning så kan han förklara hur ni skall göra med uppställning av porten etc. Det är inte tillåtet att mekaniskt hindra dörrstängning med t.ex. mattor eller skrapgaller. Om så sker och det blir fel på dörrstängningsmekanismen så får ansvarig mäklarföretag stå för alla reparationskostnader.

BRF Qvillestaden tillåter INTE heller någon form av annonsering på föreningens fastigheter oavsett var den är placerad.

ÖVRIGT

Föreningen kräver att alla medlemmar har egen hemförsäkring.

Andrahandsuthyrning måste ansökas om och godkännas av styrelsen.

För att få utföra arbeten i föreningens lägenheter krävs styrelsens godkännande, dock ej målning och tapisering.

VIKTIGA LÄNKAR

Föreningens stadgar